ouw klanten volgen of liken waarschijnlijk heel wat bekende persoonlijkheden of vakspecialisten op de verschillende socialemediakanalen. Heb je er al eens aan gedacht dat zij jouw product of dienst op een geloofwaardige manier tot bij de klant kunnen brengen? In communicatie en marketing is nl. niet alleen de boodschap belangrijk, de boodschapper speelt een minstens even belangrijke rol. Natuurlijk kies je iemand die dicht bij het DNA van jouw bedrijf staat. Dit is veel authentieker en persoonlijker, wat een groter effect zal hebben op jouw doelgroep.
Bekijken we samen even welke boodschap je wil brengen en welke influencer jou daar perfect bij kan helpen?
Advies op maat
Van doelgroep tot influencer
Het spreekt voor zich dat het voor jou onbetaalbare reclame is wanneer een influencer jouw product of dienst positief gaat belichten.
Onder de influencers heb je twee groepen. De micro-influencers concentreren zich op een kleine nichemarkt. Zij zijn expert in hun sector en oefenen een bepaalde invloed uit in hun netwerk. Daarnaast heb je de macro-influencers die bekend zijn bij het grote publiek en een enorm aantal volgers bereiken met hun berichten. Welke type past bij jou? Dat bepalen we stap voor stap