Bekenden en experten geven het goede voorbeeld

ouw klanten volgen of liken waarschijnlijk heel wat bekende persoonlijkheden of vakspecialisten op de verschillende socialemediakanalen. Heb je er al eens aan gedacht dat zij jouw product of dienst op een geloofwaardige manier tot bij de klant kunnen brengen? In communicatie en marketing is nl. niet alleen de boodschap belangrijk, de boodschapper speelt een minstens even belangrijke rol. Natuurlijk kies je iemand die dicht bij het DNA van jouw bedrijf staat. Dit is veel authentieker en persoonlijker, wat een groter effect zal hebben op jouw doelgroep.

Bekijken we samen even welke boodschap je wil brengen en welke influencer jou daar perfect bij kan helpen?

influencer marketing

Advies op maat

Wij voerden onderzoek naar influencer marketing en weten perfect de pijn- en pluspunten van dit type marketing. We delen onze verworven kennis graag met anderen en passen het enthousiast toe op jouw specifieke case. Zonder daarbij jouw budget of communicatiedoel uit het oog te verliezen.

Van doelgroep tot influencer

Mocht je dit wensen, beheren wij de volledige campagne. Het is belangrijk om in de eerste fase na te gaan welke doelgroep je wil bereiken met welke boodschap. Daarna bekijken we welke influencer het dichtst aanleunt bij jouw doelgroep. Hiervoor gaan we niet over een nachtje ijs. Het vraagt een bepaalde strategie die we samen met jou uitdokteren.

influencer marketing om je bedrijf te laten groeien

Het spreekt voor zich dat het voor jou onbetaalbare reclame is wanneer een influencer jouw product of dienst positief gaat belichten.

Onder de influencers heb je twee groepen. De micro-influencers concentreren zich op een kleine nichemarkt. Zij zijn expert in hun sector en oefenen een bepaalde invloed uit in hun netwerk. Daarnaast heb je de macro-influencers die bekend zijn bij het grote publiek en een enorm aantal volgers bereiken met hun berichten. Welke type past bij jou? Dat bepalen we stap voor stap

Een vrijblijvend gesprek?